Na początku stycznia 2021 roku nastąpiło połączenie Szczecińskiego TBS i TBS Prawobrzeże. Do tej pory spółki przez ponad 20 lat działały niezależnie. Od 4 stycznia połączone TBS-y działają pod nazwą Szczecińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego spółka z o.o.
Połączenie spółek odbywa się w sposób jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców i najemców lokali użytkowych, którzy z tego powodu nie ponoszą żadnych kosztów związanych np. ze zmianą umów najmu, nie muszą również poświęcać dodatkowego czasu na formalności.
Połączenie nie powoduje komplikacji w opłacaniu czynszu czy kontaktowaniu się z administratorami osiedli i budynków, mimo połączenia wszystkie numery kont służące do rozliczeń, a także numery kontaktowe osób administrujących osiedlami i budynkami nie uległy na razie zmianie. Wszystkie zmiany w przyszłości będą widoczne na stronie internetowej.
Jak w praktyce wygląda obsługa klientów?
Wszystkich najemców nowej spółki obsługują dwa punkty obsługi klienta, w zależności od miejsca zamieszkania:
- Rejon Prawobrzeże – przy ul. Winogronowej 11F (dawna siedziba TBS Prawobrzeże),
- Rejon Lewobrzeże – przy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 1A (dawna siedziba Szczecińskiego TBS).
Podział jest naturalny i bardziej czytelny niż do tej pory. Granicę między rejonami wyznacza rzeka Odra. Dzięki temu, obecni klienci TBS Prawobrzeże, którzy mieszkali na lewobrzeżu np. na osiedlu przy ul. Sowińskiego czy w budynkach przy ul. Śląskiej mogą swoje sprawy załatwić bliżej.
Z kolei punkt obsługi klienta przy ul. Mariackiej 24 będzie czynny do 28 lutego 2021 r. Po tym terminie osoby tam obsługiwane będą załatwiać sprawy przy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 1a.
Jak mieszkańcy załatwiają sprawy po połączeniu spółek?
- Opłaty czynszowe – wpłat dokonują na te same konta i w tych samych terminach, co do tej pory.
- Kontakt w sprawach eksploatacyjnych oraz technicznych:
– Rejon Prawobrzeże, ul. Winogronowa 11F, tel. 91 46 13 692, dla mieszkańców prawobrzeża
– Rejon Lewobrzeże, ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 1A, tel. 91 430 91 00, dla mieszkańców lewobrzeża, np. z osiedli przy ul. Sowińskiego czy z budynków przy ul. Śląskiej, Więckowskiego.
Dla aktualnych klientów Szczecińskiego TBS zasady kontaktów i załatwiania spraw nie ulegają zmianie.
Wszelkie informacje i pomoc można uzyskać pod numerami telefonów:
- 91 430 91 00
- 91 46 14 469
lub pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Decyzja w sprawie połączenia TBS Prawobrzeże i Szczecińskiego TBS podjęta została uchwałą Rady Miasta 25 czerwca 2019 r.
Nowe Szczecińskie TBS w liczbach (dane na styczeń 2021 r., po połączeniu):
- 7 920 mieszkań w zasobach własnych
- 328 lokali usługowych w zasobach własnych
- 2 630 komunalnych mieszkań powierzonych w zarząd
- 216 komunalnych lokali usługowych powierzonych w zarząd
- 569 zarządzanych/administrowanych wspólnot mieszkaniowych
- 4 307 lokali własnościowych w budynkach wspólnot mieszkaniowych