Program „Dom dla Absolwenta” to program mieszkaniowy Miasta Szczecin realizowany przy współudziale Szczecińskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego skierowany do osób, które nie ukończyły 30 lat.
Jest on adresowany do absolwentów wyższych uczelni i szkół ponadgimnazjalnych zatrudnionych lub mających ofertę zatrudnienia w podmiotach działających na terenie Szczecina w branżach szczególnie istotnych dla rozwoju miasta. Do początku lipca 2017 podpisanych zostało 26 umów z przyszłymi najemcami. Naszymi najemcami zostali m.in. absolwenci: Akademii Morskiej, Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego (Wydział Elektryczny, Wydział Informatyki), Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego (Wydział Lekarsko-Biotechnologiczny i Medycyny Laboratoryjnej) czy Uniwersytetu Szczecińskiego (Wydział Filologiczny, Wydział Matematyczno-Fizyczny).
Aktualnie dla absolwentów pozostało 20 mieszkań na osiedlu Sienno – nowo wybudowanym osiedlu na granicach Żelechowej i Warszewa.
Wnioski przyjmowane są na bieżąco i oceniane przez komisję na cyklicznych posiedzeniach. Wcześniejsze złożenei wniosku zwiększa szansę na otrzymanie mieszkania.
Na czym to polega?
Wsparcie młodych absolwentów (osoby do 30 roku życia) w uzyskaniu pierwszego mieszkania na preferencyjnych zasadach najmu z dofinansowaniem Gminy Miasto Szczecin.
Lista dostęopnych mieszkań w programie „Dom dla Absolwenta”
* zwrotny wkład własny
* zwrotny wkład własny
Korzyści dla uczestnika programu
- Niski czynsz – o połowę mniejszy niż na rynku prywatnym.
- Mobilność – mieszkanie na kilka miesięcy lub na długie lata – decyzja należy do Ciebie.
- Pomoc Miasta – dofinansowanie 50% wymaganego wkładu.
- Stabilność – wysokość czynszu, pewność najmu.
- Jak u siebie – korzystasz z mieszkania jak właściciel.
- Zadowolenie – nowe, komfortowe mieszkania w doskonałym otoczeniu.
- Profesjonalny i wiarygodny partner – obsługa administracyjna spółki ze 100-procentowym udziałem Miasta zarządzającej nieruchomościami od 20 lat.
- Nie musisz mieć zdolności kredytowej – nie potrzebujesz brać kredytu.
Jak to działa?
Absolwent pracujący na rzecz szczecińskiej firmy (lub zamierzający podpisać umowę o współpracy) ma do wykonania kilka prostych działań:
krok 1. składa wniosek do Szczecińskiego TBS.
krok 2. wybór absolwenta do udziału w programie w trybie konkursowym.
krok 3. absolwent wpłaca połowę wymaganego wkładu własnego (drugą połowę wykłada Miasto) i podpisuje umowę najmu na 3 lata.
krok 4. po upływie 3 lat zwalnia lokal i otrzymuje wpłacony wkład własny.
Co jeśli chce mieszkać krócej?
Rozwiązuje umowę najmu i otrzymuje w ciągu miesiąca wpłacony wkład własny.
Co jeżeli chce mieszkać dłużej?
Po trzech latach wpłaca drugą część wkładu (założoną przez Miasto) i podpisuje umowę na czas nieoznaczony. W przypadku rozwiązania umowy otrzymuje cały wpłacony wkład własny.
Szczegółowe informacje na stronie pod numerem tel. 91 430 91 34.
Z przyjemnością spotkamy się z Państwem osobiście w celu udzielenia szczegółowych informacji.