Z początkiem nowego roku nastąpi połączenie Szczecińskiego TBS i TBS Prawobrzeże. Do tej pory spółki przez ponad 20 lat działały niezależnie. W styczniu połączą siły i będą występować pod nazwą Szczecińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego spółka z o.o.
Połączenie spółek ma się odbywać w sposób jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców i najemców lokali użytkowych. Z tego powodu nie będą ponosić żadnych kosztów związanych np. ze zmianą umów najmu, nie będą również musieli poświęcać dodatkowego czasu na formalności.
Połączenie nie spowoduje komplikacji w opłacaniu czynszu czy kontaktowaniu się z administratorami osiedli i budynków. W dniu połączenia wszystkie numery kont służące do rozliczeń, a także numery kontaktowe osób administrujących osiedlami i budynkami nie ulegną zmianie.
Jak w praktyce będzie wyglądała obsługa klientów?
Wszystkich najemców nowej spółki będą obsługiwać dwa punkty obsługi klienta, w zależności od miejsca zamieszkania:
- Rejon Prawobrzeże – przy ul. Winogronowej 11F (obecna siedziba TBS Prawobrzeże),
- Rejon Lewobrzeże – przy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 1A (obecna siedziba Szczecińskiego TBS).
Podział jest naturalny i bardziej czytelny niż do tej pory. Granicę między rejonami wyznacza rzeka Odra. Dzięki temu, obecni klienci TBS Prawobrzeże, którzy mieszkali na lewobrzeżu np. na osiedlu przy ul. Sowińskiego czy w budynkach przy ul. Śląskiej nie będą musieli się fatygować na prawobrzeże, aby załatwić sprawę.
Z kolei punkt obsługi klienta przy ul. Mariackiej 24 będzie czynny do 28 lutego 2021 r. Po tym terminie osoby tam obsługiwane będą załatwiać sprawy przy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 1a.
Jak mieszkańcy załatwią sprawy po połączeniu spółek?
- Opłaty czynszowe – wpłat dokonują na te same konta i w tych samych terminach, co do tej pory.
- Kontakt w sprawach eksploatacyjnych oraz technicznych:
– Rejon Prawobrzeże, ul. Winogronowa 11F, tel. 91 46 13 692, dla mieszkańców prawobrzeża
– Rejon Lewobrzeże, ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 1A, tel. 91 430 91 00, dla mieszkańców lewobrzeża, np. z osiedli przy ul. Sowińskiego czy z budynków przy ul. Śląskiej, Więckowskiego.
Dla aktualnych klientów Szczecińskiego TBS zasady kontaktów i załatwiania spraw nie ulegają zmianie.
Wszelkie informacje i pomoc można uzyskać pod numerami telefonów:
- 91 430 91 00
- 91 46 14 469
lub pod adresami e-mail:
- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Mieszkańcy, których dotyczą zmiany związane z połączeniem spółek otrzymają do swoich skrzynek pocztowych ulotki z informacjami w tej sprawie. Oprócz tego na klatkach schodowych budynków, administrowanych przez TBS Prawobrzeże zawisną plakaty informujące o połączeniu. Ogłoszenia w tej sprawie znajdą się także na stronach Miasta i spółek, a także w lokalnej prasie.
Decyzja w sprawie połączenia TBS Prawobrzeże i Szczecińskiego TBS podjęta została uchwałą Rady Miasta 25 czerwca 2019 r.
Najważniejsze powody połączenia spółek to:
- poprawa jakości obsługi mieszkańców, usprawnienie i przyspieszenie prowadzonych spraw – te same standardy i zasady mają obowiązywać bez względu na położenie,
- większe możliwości sięgania po środki zewnętrzne na działania rewitalizacyjne, szczególnie w centrum miasta – możliwość sięgania po pieniądze nie tylko ze źródeł dedykowanych inwestycjom mieszkaniowym,
- połączenie zespołów pracowników obu spółek pozwoli na lepsze funkcjonowania w zakresie np. prowadzenia inwestycji (szczególnie przy obecnych realiach na rynku pracy).
Nowe Szczecińskie TBS w liczbach (dane na styczeń 2021 r., po połączeniu):
- 7 920 mieszkań w zasobach własnych
- 328 lokali usługowych w zasobach własnych
- 2 630 komunalnych mieszkań powierzonych w zarząd
- 216 komunalnych lokali usługowych powierzonych w zarząd
- 569 zarządzanych/administrowanych wspólnot mieszkaniowych
- 4 307 lokali własnościowych w budynkach wspólnot mieszkaniowych
Więcej na stronach: