PROSTA, BEZPIECZNA I SZYBKA FORMA REGULOWANIA PŁATNOŚCI
Wychodząc naprzeciw Państwa potrzebom bezobsługowej realizacji płatności za opłaty związane z użytkowaniem lokalu (czynsz, zaliczki na poczet kosztów zarządu nieruchomością wspólną, opłaty za media, itp.) proponujemy skorzystanie z usługi polecenia zapłaty.
Na czym polega polecenie zapłaty?
Polecenie Zapłaty jest bezgotówkową formą rozliczenia. Polega na jednorazowym złożeniu dyspozycji cyklicznej realizacji płatności z Państwa rachunku bankowego. Ta forma daje Państwu gwarancję prawidłowych i terminowych rozliczeń należności oraz komfort nie wymagający osobistego, comiesięcznego zaangażowania na ich regulowanie na poczcie, w punktach kasowych czy w banku. Opłaty związane z użytkowaniem lokalu opłacane są w terminie wskazanym w umowie.
Kto może skorzystać z polecenia zapłaty?
Każdy kto posiada rachunek bankowy może uruchomić taką usługę. Polecenie Zapłaty stosowane jest w różnych rozliczeniach bezgotówkowych (np. opłaty za gaz, c.o., c.w., wodę i ścieki, telefon, telewizję, internet). Informacje na temat tej formy wraz z listą banków, która ją wdrożyła znajdują się na stronie www.poleceniezaplaty.org.pl.
Jak uruchomić polecenie zapłaty?
Aby uruchomić polecenie zapłaty wystarczy wypełnić odcinki załączonego formularza pod nazwą Zgoda na obciążenie rachunku. Informacja jak wypełnić formularz znajduje się na drugiej stronie ulotki informacyjnej. Oba oryginały należy dostarczyć osobiście lub przesłać pocztą do kancelarii Szczecińskiego TBS przy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 1, bądź złożyć w obsługującym Państwa banku.
W przypadku złożenia w siedzibie Szczecińskiego TBS nasi pracownicy zajmą się aktywacją Państwa polecenia zapłaty, przekazując niezbędne informacje do banku prowadzącego Państwa rachunek.
W przypadku złożenia w banku, pracownicy Państwa banku zajmą się aktywacją Państwa polecenia zapłaty, przekazując niezbędne informacje do Szczecińskiego TBS.
Potwierdzeniem uruchomienia usługi będzie przesłane do Państwa zawiadomienie informujące o uruchomieniu usługi ze wskazaniem daty jej aktywowania lub stosowna adnotacja na wystawionej fakturze.
Jak kontrolować polecenie zapłaty?
Po uruchomieniu Polecenia Zapłaty płatności za czynsz odbywać się będą automatycznie przez bank. Polecenie Zapłaty będzie aktywne od miesiąca następującego po miesiącu w którym uruchomiono usługę. Oznacza to, że ta i kolejne płatności będą pobierane z Państwa rachunku bankowego w dniu wskazanym na umowie jako termin płatności. Polecenie Zapłaty można odwołać wykonując podobną czynność jak wyżej, czyli poprzez złożenie formularza odwołującego w Państwa Banku. Zgodnie z ustawą Prawo bankowe, polecenie zapłaty można odwołać i/lub płatność reklamować, nawet po realizacji transakcji (np. w wyniku powstania niezgodności). Formularz Odwołanie zgody na obciążenie rachunku w załączeniu.
Przed wypełnieniem formularza Zgody na obciążenie rachunku prosimy zapoznać się z poniższą instrukcją:
1. Formularz proszę wypełnić czytelnie, najlepiej drukowanymi literami.
2. Prosimy o wypełnienie jedynie niżej opisanych pół:
- Nazwa i dokładny adres dłużnika – należy wpisać nazwę posiadacza rachunku bankowego (imię i nazwisko lub nazwę firmy), jak i adres zgodny z adresem zamieszczonym w dokumentach bankowych.
- Numer rachunku bankowego dłużnika – należy wpisać całkowity numer rachunku bankowego (wraz z wszelkimi rozszerzeniami analitycznymi).
- Identyfikator płatności – 6-znakowy indeks lokalu.
- Miejscowość i data – taka sama na obydwu egzemplarzach Zgody.
- Podpis posiadacza rachunku złożony na dokumencie Zgody musi być zgodny z karta wzorów podpisów złożoną w Państwa banku (jeśli dysponowane rachunkiem wymaga podpisu dwóch osób, Zgoda powinna być podpisana przez obydwie osoby).