Ułatwienia dostępu

Rewitalizacja RAZEM – oficyny we wnętrzu kwartału

Rewitalizacja RAZEM – Renowacja budynków mieszkalnych w Kwartale nr 23 w Szczecinie: oficyny we wnętrzu kwartału. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007–2013.

INFORMACJE PODSTAWOWE  |  CELE PROJEKTU  |  OPIS PROJEKTU  |  FINANSOWANIE  |  KALENDARIUM

oficyny 

Informacje podstawowe

Numer umowy: UDA-RPZP.06.06.01-32-004/11-00
Projektant: „STUDIO A4" Spółka Projektowa z o.o. zsiedzibą w Szczecinie przy al. Wojska Polskiego 20, 70-470 Szczecin
Wykonawca: Przedsiębiorstwo Budowlane „Calbud” Spółka z o.o. z siedzibą przy ul. Kapitańskiej 2, 71-602 Szczecin
Nadzór inwestorski: Pan Dariusz Czapla prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „DARO” z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Adolfa Warskiego 5/9
Nadzór autorski: „STUDIO A4" Spółka Projektowa z o.o. zsiedzibą w Szczecinie przy al. Wojska Polskiego 20, 70-470 Szczecin

przed

  • BGW_22_o_DSC00857
  • BGW_22_o_DSC00859
  • BGW_22_o_DSC00860
  • BGW_22_o_DSC09696
  • BGW_22_o_DSC09698
  • BGW_23_o_BGW23of
  • BGW_23_o_bgw23podworzezaoficyna (2)
  • BGW_23_o_bgw23podworzezaoficyna
  • BGW_23_o_ofBGW23
  • KJ_44_o_DSC00875bis
  • KJ_44_o_DSC00877bis
  • KJ_44_o_KJ44 (2)
  • KJ_45_oDSC00879
  • KJ_45_oDSC09702
  • KJ_45_o_DSC00878
  • KJ_46_o_DSC00887bis
  • KJ_46_o_DSC00888bis
  • KJ_46_o_DSC00889

po

  • STBS_Oficyny_budynek_1_2015-02-04_10
  • STBS_Oficyny_budynek_1_2015-02-04_11
  • STBS_Oficyny_budynek_2_i_3_2015-02-04_8
  • STBS_Oficyny_budynek_3_2015-02-04_4
  • STBS_budynek_nr_1_2015-05-06_1
  • STBS_budynek_nr_1_2015-05-06_2
  • STBS_budynek_nr_1_2015-05-06_3
  • STBS_budynek_nr_5_2015-03-24_02
  • STBS_budynek_nr_5_2015-03-24_09
  • STBS_budynek_nr_5_2015-03-24_24
  • STBS_budynek_nr_5_2015-05-06_1
  • STBS_budynek_nr_5_2015-05-06_2
  • STBS_budynek_nr_5_2015-05-06_3
  • STBS_budynek_nr_5_i_6_2015-05-06_1
  • STBS_budynek_nr_5_i_7_2015-05-06_1
  • STBS_budynek_nr_5_i_7_2015-05-06_2
  • STBS_budynek_nr_6,_5,_4_2015-05-06_1
  • STBS_budynek_nr_6_2015-05-06_1

 

Cele projektu

Celem ogólnym projektu jest budowanie potencjału rozwojowego SOM.

Cel główny to podniesienie standardu życia lokalnej społeczności. Projekt wpisuje sie w Cel główny RPO WZ 2007 – 2013, tj. rozwój województwa zmierzający do zwiększenia konkurencyjności gospodarki, spójności przestrzennej, społecznej oraz wzrostu poziomu życia mieszkańców.

Projekt przyczynił się do rewitalizacji zdegradowanej przestrzeni miejskiej, dzięki czemu SOM może uzyskać pozycję konkurencyjną względem innych krajowych obszarów metropolitalnych. Zbieżność projektu z powyższym celem wynika z zakładanych zadań inwestycyjnych w zakresie infrastruktury. Dzięki realizacji zadań odnoszących się kompleksowo do problemów kwartału, projekt przyczynił się do stworzenia warunków sprzyjających ożywieniu społecznemu i gospodarczemu zdegradowanego obszaru, a także do podniesienia estetyki dzielnicy – przywracając temu obszarowi utracone funkcje miejskie.

Odnowa substancji mieszkaniowej pozwoliła na zniwelowanie negatywnych zjawisk ekonomiczno-społecznych (tj. wysokie bezrobocie, niski poziom aktywności gospodarczej, zjawiska patologiczne, wysoki poziom przestępczości).

 

Opis projektu

W ramach projektu w budynkach oficynowych zlokalizowanych wewnątrz Kwartału nr 23 zaplanowano i wykonano renowacje części wspólnych 6 budynków istniejących, w tym także likwidację ogrzewania piecowego, wymianę instalacji wewnętrznych, wykonanie ocieplenia ścian zewnętrznych wraz z malowaniem elewacji, ocieplenie stropu nad ostatnią kondygnacją i wymianę stolarki okiennej.

W ramach projektu wykonanano izolację przeciwwilgociową oraz instalację centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej w ramach przedsięwzięć termomodernizacycjnych.

Renowacji poddano 6 istniejących budynków. W wyniku realizacji inwestycji dwa z budynków połączono w jeden obiekt, w związku z czym docelowo powstało 5 budynków:

○ Budynek nr 1 – oficyna ul. Wojska Polskiego 32,

○ Budynek nr 2 – oficyna ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 23,

○ Budynek nr 3 – oficyna prawa ul. Królowej Jadwigi 44,

○ Budynek nr 4 – oficyna lewa ul. Królowej Jadwigi 44, oficyna prawa ul. Królowej Jadwigi 45,

○ Budynek nr 6 – oficyna ul. Królowej Jadwigi 46.

 

Realizacja inwestycji objęła:

  1. Modernizację elementów konstrukcji budynku, takich jak:
    1. Dach: roboty modernizacyjne obejmowały: rozbiórkę istniejącego dachu, wykonanie nowej konstrukcji dachu, pokrycia, obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, wyłazu dachowego oraz inne roboty towarzyszące.
    2. Elewacje zew. w tym drzwi zewnętrzne do budynku, stolarka okienna części wspólnych: w pracach uwzględniono modernizację istniejącej ściany zewnętrznej budynku, w ramach której przyjęto m.in. zbicie istniejących tynków, oczyszczenie i odgrzybienie, konieczne wzmocnienia, przemurowania, zamurowania wynikające ze stanu tech. oraz przyjętych w projekcie rozwiązań związanych z wymianą stolarki okiennej lub wprowadzenia balkonów, wykonanie izolacji poziomej i pionowej ściany, malowanie, wykonanie obróbek blacharskich, wymianę stolarki okiennej klatki schodowej, piwnic, wymianę stolarki drzwiowej zewnętrznej obejmującej drzwi wejściowe do budynku i komory śmietnikowej, wykonanie balkonów.
    3. Klatkę schodową, wózkownię, komorę śmietnikową: w pracach uwzględniono modernizacje istniejącej klatki schodowej, korytarza wewnętrznego, stanowiącego komunikacje wew. budynku. W ramach modernizacji korytarza i klatki schodowej uwzględniono także inne pomieszczenia przeznaczone do wspólnego użytkowania takie jak np. wózkownię, komorę śmietnikową wbudowaną w budynku. Modernizacja tych elementów obejmowła m.in. rozbiórki, schody żelbetowe, roboty murowe – uzupełnienie ścian lub zamurowanie otworów, podłoża, posadzki, stropy, ściany, w tym ścianki działowe, tynki, malowanie, stolarkę drzwiową – drzwi wewnętrzne w częściach wspólnych (w tym m.in. drzwi wiatrołapy klatki schodowej, drzwi wejściowe do piwnicy, drzwi do wózkowni).

  2. Modernizację infrastruktury technicznej budynku – modernizacja infrastruktury technicznej obejmowała instalacje sanitarne i elektryczne budynku w zakresie:
  1. Instalacje sanitarne:
    1. demontaż starych instalacji w częściach wspólnych;
    2. modernizaca instalacji sanitarnych w częściach wspólnych budynku:
      • piony i poziomy instalacji kanalizacyjnej;
      • piony i poziomy instalacji c.o. od przyłącza/węzła do stacji wymiennikowych;
      • piony i poziomy instalacji wodociągowej od przyłącza do stacji wymiennikowych (bez kosztów stacji wymiennikowych) wraz z wodomierzami do pomiaru zużycia wody (bez wodomierzy mieszkaniowych);
      • piony instalacji wentylacyjnej wraz z kanałami wentylacyjnymi, nasadami hybrydowymi wentylacji oraz kratkami wentylacyjnymi w pomieszczeniach wspólnych;
      • urządzenia i przybory sanitarne służące do obsługi budynku, np. w pomieszczeniach gospodarczych.
  2. Instalacje elektryczne:
    • demontaż starych instalacji w częściach wspólnych;
    • modernizacja instalacji w częściach wspólnych: w tym mi.n. tablice elektryczne służące wszystkim, instalacje domofonowe, instalacje teletechniczne, instalacje wentylacji hybrydowej, oświetlenie klatki schodowej i korytarzy, instalacja oddymiania klatki.

C. Realizację przedsięwzięć termomodernizacyjnych polegających na:

1. Ociepleniu ścian zewnętrznych
2. Ociepleniu stropu nad ostatnią kondygnacja - uwzględniono położenie warstwy ocieplenia, paroizolacje, folię wiatrową
3. Wymianie stolarki okiennej
4. Instalacja c.o. i c.w.u w lokalach mieszkalnych – rozprowadzenie instalacji od stacji mieszkaniowej wymiennikowej do grzejników. Zakres objął także likwidację ogrzewania piecowego.

 

W ramach projektu renowacji oraz termomodernizacji poddano 5 wielorodzinnych budynków mieszkalnych. Powierzchnia części wspólnych budynków mieszkalnych wielorodzinnych poddanych renowacji wyniosła 3 439,24 m2.

Harmonogram prac

  • Podpisanie umowy z wykonawcą robót – 26.07.2012 r.
  • Przekazanie placu budowy – 2.08.2012 r.
  • Zakończenie rzeczowe – 18.05.2015 r.

 

Finansowanie

Umowa o dofinansowanie Projektu „Rewitalizacja RAZEM – Renowacja budynków mieszkalnych w Kwartale nr 23 w Szczecinie: oficyny we wnętrzu kwartału” nr UDA-RPZP.06.06.01-32-004/11-00 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 Oś Priorytetowa 6 „Rozwój funkcji metropolitalnych” Działanie 6.6 „Rewitalizacja na obszarze metropolitalnym” Poddziałanie 6.6.1 „Rewitalizacja obszarów zdegradowanych na obszarze metropolitalnym” z dnia 4 czerwca 2012 roku.

Całkowity koszt projektu: 3 266 670,46 zł
Koszty kwalifikowane projektu: 3 266 670,46 zł
Kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 1 306 668,18 zł
Udział własny Szczecińskiego TBS: 1 960 002,28 zł

Po zrealizowaniu projektu rzeczywiste koszty wynoszą:
Całkowity koszt projektu: 2 893 026,21 zł
Koszty kwalifikowane projektu: 2 838 555,13 zł
Kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 1 135 422,04 zł
Udział własny Szczecińskiego TBS sp. z o.o.: 1 703 133,09 zł

 

Kalendarium

29 sierpnia 2011 r. – złożenie wniosku o dofinansowanie
21 lutego 2012 r. – przyznanie dofinansowania
30 kwietnia 2012 r. – ogłoszenie przetargu na roboty budowlane
4 czerwca 2012 r. – ogłoszenie przetargu na pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego
4 czerwca 2012 r. – podpisanie umowy o dofinansowanie nr UDA-RPZP.06.06.01-32-004/11-00
4 czerwca 2012 r. – podpisanie aneksu nr 1 umowy o dofinansowanie nr UDA-RPZP.06.06.01-32-004/11-00
5 czerwca 2012 r. – złożenie i otwarcie ofert na roboty budowlane
19 czerwca 2012 r. – złożenie i otwarcie ofert na nadzór inwestorski
29 czerwca 2012 r. – rozstrzygnięcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczony „Rewitalizacja RAZEM – Rewitalizacja wnętrza kwartału 23 ograniczonego ulicami Bohaterów Getta Warszawskiego, Królowej Jadwigi i Aleją Wojska Polskiego w Szczecinie” w ramach zamówienia zrealizowane będą 2 projekty, ubiegające się o współfinansowanie przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007–2013, pn.: 1. „Rewitalizacja RAZEM – Renowacja budynków mieszkalnych w Kwartale nr 23 w Szczecinie: oficyny we wnętrzu kwartału”; 2. „Rewitalizacja RAZEM – Infrastruktura w Kwartale nr 23 w Szczecinie: tworzenie świetlicy środowiskowej, punktu MOPR, lokali usługowych, infrastruktury technicznej i wykonanie zagospodarowania terenu” i wybór najkorzystniejszej oferty. Za najkorzystniejszą została uznana oferta złożona przez: Przedsiębiorstwo Budowlane „Tembud Bis” Szut Spółka Jawnaz siedzibą w Szczecinie przy ul. Ks. Bpa. I. Krasickiego 6.
17 lipca 2012 r. – rozstrzygnięcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczony na pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych pn.: Rewitalizacja RAZEM – Rewitalizacja wnętrza kwartału 23 ograniczonego ulicami Bohaterów Getta Warszawskiego, Królowej Jadwigi i Aleją Wojska Polskiego w Szczecinie., w ramach których zrealizowane będą 2 projekty współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007–2013, pn.: 1. Rewitalizacja RAZEM – Renowacja budynków mieszkalnych w Kwartale nr 23 w Szczecinie: oficyny we wnętrzu kwartału; 2. Rewitalizacja RAZEM – Infrastruktura w Kwartale nr 23 w Szczecinie: tworzenie świetlicy środowiskowej, punktu MOPR, lokali usługowych, infrastruktury technicznej i wykonanie zagospodarowania terenu. oraz nad realizacją wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania przedmiotowej inwestycji i wybór najkorzystniejszej oferty. Za najkorzystniejszą została uznana oferta złożona przez: pana Dariusza Czapla prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „DARO” z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Adolfa Warskiego 5/9.
26 lipca 2012 r. – podpisanie umowy z wykonawcą robót
31 lipca 2012 r. – podpisanie umowy z nadzorem inwestorskim
2 sierpnia 2012 r. – przekazanie placu budowy
2 sierpnia 2012 r. – podpisanie umowy z nadzorem autorskim
4 stycznia 2013 r. – podpisanie aneksu nr 2 do umowy o dofinansowanie z Instytucją Zarządzającą RPO WZ
14 stycznia 2013 r. – złożenie I wniosku o płatność – sprawozdawczy
25 stycznia 2013 r.– pozytywna weryfikacja wniosku I
15 kwietnia 2013 r. – złożenie II wniosku o płatność
11 czerwca 2013 r.– odstapienie od realizacji umowy zawartej z firmą Tembud-Bis Szut s.j. z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
11 czerwca – lipiec 2013 r. – sporządzenie inwentaryzacji robót, rozliczenie budowy oraz przygotowanie dokumentacji dla potrzeb nowego postepowania przetargowego
1 sierpnia 2013 r.– ogłoszenie przetargu na roboty budowlane
8 sierpnia 2013 r.– pozytywna weryfikacja wniosku II i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
16 sierpnia 2013 r. – złożenie III wniosku o płatność
27 sierpnia 2013 r. – złożenie i otwarcie ofert na roboty budowlane
25 września 2013 r. – podpisanie umowy z nowym wykonawcą robót Przedsiębiorstwem Budowlanym „Calbud” Spółka z o.o. z siedzibą przy ul. Kapitańskiej 2, 71-602 Szczecin
30 września 2013 r. – przekazanie placu budowy
3 października 2013 r.– pozytywna weryfikacja wniosku III i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
15 października 2013 r.– złożenie IV wniosku o płatność
3 marca 2014 r. – pozytywna weryfikacja wniosku IV i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
13 marca 2014 r. – złożenie V wniosku o płatność;pozytywna weryfikacja wniosku V i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
29 kwietnia 2014 r. – pozytywna weryfikacja wniosku V i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
3 kwietnia 2014 r. – podpisanie aneksu nr 3 do umowy o dofinansowanie z Instytucją Zarządzającą RPO WZ
29 kwietnia 2014 r. – pozytywna weryfikacja wniosku V i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
12 maja 2014 r. – złożenie VII wniosku o płatność
2 czerwca 2014 r. – pozytywna weryfikacja wniosku VII i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
4 lipca 2014 r. – podpisanie aneksu nr 3 do umowy o dofinansowanie z Instytucją Zarządzającą RPO WZ
11 lipca 2014 r. – złożenie VIII wniosku o płatność
18 sierpnia 2014 r. – pozytywna weryfikacja wniosku VIII i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
13 października 2014 r. – złożenie IX wniosku o płatność
3 listopada 2014 r. – pozytywna weryfikacja wniosku IX i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
14 stycznia 2015 r. – złożenie X wniosku o płatność
3 lutego 2015 r. – pozytywna weryfikacja wniosku X i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
25 lutego 2015 r. – podpisanie aneksu nr 4 do umowy o dofinansowanie z Instytucją Zarządzającą RPO WZ
31 marca 2015 r. – zakończenie robót przez Wykonawcę
18 maja 2015 r. – zakończenie inwestycji – podpisanie protokołu odbioru
18 maja 2015 r.– termin rzeczowego zakończenia realizacji projektów
30 czerwca 2015 r. – termin finansowego zakończenia realizacji projektów
28 lipca 2015 r. – złożenie końcowego wniosku o płatność
7 października 2015 r. – pozytywna weryfikacja wniosku i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
10 listopada 2015 r.– podpisanie aneksu nr 5 do umowy o dofinansowanie z Instytucją Zarządzającą RPO WZ
15 grudnia 2015 r. – zakończenie kontroli przez Instytucję Zarządzającą RPO WZ (przyjęcie protokołu pokontronego bez uwag) prowadzonej w dniach od 26.10.2015 do 02.11.2015

stopka unijna

Rewitalizacja RAZEM – Infrastruktura

Rewitalizacja RAZEM – Infrastruktura w Kwartale nr 23 w Szczecinie: utworzenie świetlicy środowiskowej, punktu MOPR, lokali usługowych, infrastruktury technicznej i wykonanie zagospodarowania terenu. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007–2013.

 

INFORMACJE PODSTAWOWE  |  CELE PROJEKTU  |  OPIS PROJEKTU  |  FINANSOWANIE  |  KALENDARIUM

infrastruktura

Informacje podstawowe

Numer umowy: UDA-RPZP.06.06.01-32-003/11-00
Projektant: „STUDIO A4” Spółka Projektowa z o.o. z siedzibą przy al. Wojska Polskiego 20, 70-470 Szczecin
Wykonawca: Przedsiębiorstwo Budowlane „Calbud” Spółka z o.o. z siedzibą przy ul. Kapitańskiej 2, 71-602 Szczecin
Nadzór inwestorski: Pan Dariusz Czapla prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „DARO” z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Adolfa Warskiego 5/9
Nadzór autorski: „STUDIO A4” Spółka Projektowa z o.o. z siedzibą przy al. Wojska Polskiego 20, 70-470 Szczecin

przed

  • infrastruktura-przed-1
  • infrastruktura-przed-10
  • infrastruktura-przed-11
  • infrastruktura-przed-12
  • infrastruktura-przed-2
  • infrastruktura-przed-3
  • infrastruktura-przed-4
  • infrastruktura-przed-5
  • infrastruktura-przed-6
  • infrastruktura-przed-7
  • infrastruktura-przed-8
  • infrastruktura-przed-9

po

  • infrastruktura-po-1
  • infrastruktura-po-10
  • infrastruktura-po-11
  • infrastruktura-po-12
  • infrastruktura-po-2
  • infrastruktura-po-3
  • infrastruktura-po-4
  • infrastruktura-po-5
  • infrastruktura-po-6
  • infrastruktura-po-7
  • infrastruktura-po-8
  • infrastruktura-po-9

Cele projektu

Celem projektu jest budowanie potencjału rozwojowego Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, poprzez podniesienie standardu i jakości życia lokalnej społeczności, wzrost poczucia bezpieczeństwa mieszkańców, demarginalizację społeczno-gospodarczą obszaru i pobudzenie rozwoju społeczno-gospodarczego.

Cel główny RPO WZ: rozwój województwa zmierzający do zwiększenia konkurencyjności gospodarki, spójności przestrzennej, społecznej oraz wzrostu poziomu życia mieszkańców.

Cel szczegółowy: rewitalizacja i racjonalne zagospodarowanie obiektów i obszarów o znaczeniu metropolitalnym.

Projekt przyczynił się do rewitalizacji zdegradowanej przestrzeni miejskiej, dzięki czemu SOM uzyska pozycję konkurencyjną względem innych krajowych obszarów metropolitarnych. Zbieżność projektu z powyższym celem wynika z zakładanych zadań inwestycyjnych w zakresie infrastruktury oraz utworzenia bazy lokalowej na potrzeby przeprowadzenia działań społecznych na zdegradowanym terenie Kwartału nr 23. Dzięki kompleksowej realizacji zadań, projekt przyczynił się do stworzenia warunków sprzyjających ożywieniu społecznemu i gospodarczemu zdegradowanego obszaru, a także do podniesienia estetyki dzielnicy, przywracając temu obszarowi utracone funkcje miejskie. Projekt wynika z inicjatywy mieszkańców na podstawie przeprowadzonych wieloetapowych konsultacji społecznych.

 

Opis projektu

W ramach podprojektu utworzono tereny rekreacyjne – zielone podwórka: wprowadzono małą architekturę, zieleń niską i wysoką, wybudowano ciągi komunikacyjne, podjazdy dla osób niepełnosprawnych, wybudowano plac zabaw dla dzieci, stworzono miejsca integracji mieszkańców, wybudowano przedogródki przynależne do części mieszkań parterowych, wykonano infrastrukturę techniczną i oświetlenie terenu oraz wybudowano placyk gospodarczy.

Do działań innowacyjnych, sprzyjających środowisku należy zaliczyć wykonanie zbiorników na wodę deszczową do podlewania terenów zielonych.

Na terenie wybudowano zamknięte komory śmietnikowe oraz wygospodarowano miejsca do gromadzenia odpadów na surowce wtórne.

Projekt objął konieczne wyburzenia budynków, które stanowiły etap przygotowawczy pod realizację infrastruktury i zagospodarowania terenu (rozbiórka części oficyny Wojska Polskiego 34 – piekarnia, oficyny Bohaterów Getta Warszawskiego 22 oraz oficyny lewej Królowej Jadwigi 45 – zakład fryzjerski).

We wnętrzu kwartału utworzono ciąg pieszy, będący wewnętrznym pasażem usługowym, którego celem jest ożywienie wnętrza kwartału i wykształcenie miejsca integracji mieszkańców oraz pobudzenie rozwoju gospodarczego tego obszaru, w tym obecnie nieatrakcyjnego ciągu ul. Królowej Jadwigi i tzw. „ściany płaczu".

Część mieszkań parterowych przekształcono na lokale usługowe:
○ budynek nr 1 (Wojska Polskiego 32/34) – 3 lokale usługowe o łącznej pow. użytkowej 152,53 m2,
○ budynek nr 5 (Królowej Jadwigi 45 sr.) – 4 lokale usługowe o łącznej powierzchni użytkowej 253,34 m2,
○ budynek nr 7 (Wojska Polskiego 34) – 1 lokal usługowy o powierzchni użytkowej 29,65 m2,
○ budynek nr 8 (Królowej Jadwigi 44l) – 1 lokal usługowy o powierzchni użytkowej 67,22 m2.

Lokale usługowe zaprojektowano także w dwóch istniejących, parterowych oficynkach, które w wyniku realizacji projektu poddano renowacji, tj. w budynku nr 8 (Królowej Jadwigi 44l) oraz w budynku nr 7 (Wojska Polskiego 34).

Dodatkowo w parterach dwóch budynków wielorodzinnych utworzono pomieszczenia spełniające funkcje społeczne, tj. w budynku nr 4 (Królowej Jadwigi 44/45) powstała świetlica środowiskowa (powierzchnia użytkowa: 4: 147,21 m2), a w budynku nr 6 (Królowej Jadwigi 45/46) powstał lokal przeznaczony na punkt konsultacyjny MOPR (powierzchnia użytkowa: 54,68 m2).

Uzbrojenie techniczne terenu składa się z przyłączy i sieci sanitarnych: kanalizacji deszczowej, sanitarnej, cieplnej, wodociągowej oraz elektrycznych, takich jak: monitoring, oświetlenie zewnętrzne terenu, zasilanie pompowni służącej podziemnym zbiornikom wody deszczowej.

Projekt zakładał także wprowadzenie działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa mieszkańców w Kwartale 23 poprzez wykonanie instalacji monitorującej jego wnętrze. Zagospodarowanie wnętrza kwartału pozwala na dostęp i korzystanie z tego terenu osobom niepełnosprawnym, poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

Zaproponowane w projekcie rozwiązania techniczne i technologiczne oraz materiały są powszechnie stosowane przy realizacji podobnych przedsięwzięć, bezpieczne dla zdrowia i środowiska naturalnego, gwarantują wysoką jakość i trwałość funkcjonowania przebudowanej infrastruktury.

Realizacja przyjętych rozwiązań pozwoliła na efektywną i długotrwałą eksploatację.

Kompleksowość przyjętych rozwiązań jest dużym atutem projektu, ponieważ zagwarantowała wymianę starych oraz budowę niezbędnych elementów infrastruktury. Dzięki temu poza standardowymi konserwacjami, w dłuższej perspektywie nie będzie konieczne prowadzenie prac budowlanych w rejonie rewitalizowanego obszaru.

W ramach projektu liczba obiektów/lokali innych niż mieszkaniowe powstałych w wyniku realizacji projektu wyniosła 10 szt.
Powierzchnia użytkowa lokali zaadaptowanych na cele inne niż mieszkaniowe wyniosła 641,82 m2.
Liczba obiektów/ lokali użytkowych poddanych renowacji wyniosła 2 szt.
Powierzchnia lokali użytkowych poddanych renowacji wyniosła 96,87 m2.

 

Harmonogram prac

  • Podpisanie umowy z Wykonawcą robót – 26.07.2012 r.
  • Przekazanie placu budowy – 2.08.2012 r.
  • Zakończenie rzeczowe – 18.05.2015 r.

 

Finansowanie

Umowa o dofinansowanie Projektu „Rewitalizacja RAZEM – Infrastruktura w Kwartale nr 23 w Szczecinie: utworzenie świetlicy środowiskowej, punktu konsultacyjnego MOPR, lokali usługowych, infrastruktury technicznej i wykonanie zagospodarowania terenu” nr UDA-RPZP.06.06.01-32-003/11-00 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007–2013 Oś Priorytetowa 6 „Rozwój funkcji metropolitalnych” Działanie 6.6 „Rewitalizacja na obszarze metropolitalnym” Poddziałanie 6.6.1 „Rewitalizacja obszarów zdegradowanych na obszarze metropolitalnym” z dnia 4 czerwca 2012 roku.

Całkowity koszt projektu: 5 529 132,13 zł
Koszty kwalifikowane projektu: 5 170 293,38 zł
Kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 2 068 117,34 zł
Udział własny Szczecińskiego TBS sp. o.o.: 3 461 014,79 zł

Po zrealizowaniu projektu rzeczywiste koszty wynoszą:
Całkowity koszt projektu: 4 482 746,02 zł
Koszty kwalifikowane projektu: 4 082 919,28 zł
Kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 1 633 167,70 zł
Udział własny Szczecińskiego TBS sp. z o.o.: 2 449 751,58 zł

 

Kalendarium

29 sierpnia 2011 r. – złożenie wniosku o dofinansowanie
21 lutego 2012 r.– przyznanie dofinansowania
30 kwietnia 2012 r.– ogłoszenie przetargu na roboty budowlane
4 czerwca 2012 r.– ogłoszenie przetargu na pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego
4 czerwca 2012 r.– podpisanie umowy o dofinansowanie
5 czerwca 2012 r. – złożenie i otwarcie ofert na roboty budowlane
19 czerwca 2012 r.– złożenie i otwarcie ofert na nadzór inwestorski
29 czerwca 2012 r. –rozstrzygnięcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczony „Rewitalizacja RAZEM – Rewitalizacja wnętrza kwartału 23 ograniczonego ulicami Bohaterów Getta Warszawskiego, Królowej Jadwigi i Aleją Wojska Polskiego w Szczecinie”. W ramach zamówienia zrealizowane będą 2 projekty, ubiegające się o współfinansowanie przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007–2013, pn.: 1. „Rewitalizacja RAZEM – Renowacja budynków mieszkalnych w Kwartale nr 23 w Szczecinie: oficyny we wnętrzu kwartału”; 2. „Rewitalizacja RAZEM – Infrastruktura w Kwartale nr 23 w Szczecinie: tworzenie świetlicy środowiskowej, punktu MOPR, lokali usługowych, infrastruktury technicznej i wykonanie zagospodarowania terenu” i wybór najkorzystniejszej oferty. Za najkorzystniejszą została uznana oferta złożona przez: Przedsiębiorstwo Budowlane „Tembud Bis” Szut Spółka Jawna z siedzibą w Szczecinie przy ul. Ks. Bpa. I. Krasickiego 6.
17 lipca 2012 r. – rozstrzygnięcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczony na pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych pn.: „Rewitalizacja RAZEM – Rewitalizacja wnętrza kwartału 23 ograniczonego ulicami Bohaterów Getta Warszawskiego, Królowej Jadwigi i Aleją Wojska Polskiego w Szczecinie”, w ramach których zrealizowane będą 2 projekty współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007–2013, pn.: 1). Rewitalizacja RAZEM – Renowacja budynków mieszkalnych w Kwartale nr 23 w Szczecinie: oficyny we wnętrzu kwartału. 2). Rewitalizacja RAZEM – Infrastruktura w Kwartale nr 23 w Szczecinie: tworzenie świetlicy środowiskowej, punktu MOPR, lokali usługowych, infrastruktury technicznej i wykonanie zagospodarowania terenu. oraz nad realizacją wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania przedmiotowej inwestycji i wybór najkorzystniejszej oferty.Za najkorzystniejszą została uznana oferta złożona przez: Pana Dariusza Czapla prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „DARO” z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Adolfa Warskiego 5/9.
26 lipca 2012 r. – podpisanie umowy z wykonawcą robót
31 lipca 2012 r. – podpisanie umowy z nadzorem inwestorskim
2 sierpnia 2012 r. – przekazanie placu budowy
2 sierpnia 2012 r. – podpisanie umowy z nadzorem autorskim
13 grudnia 2012 r.– złożenie I wniosku o płatność
4 stycznia 2013 r.– podpisanie aneksu do umowy o dofinansowanie z Instytucją Zarządzającą RPO WZ
14 stycznia 2013 r.– złożenie II wniosku o płatność – sprawozdawczy
30 stycznia 2013 r. – pozytywna weryfikacja II wniosku
15 kwietnia 2013 r. – złożenie III wniosku o płatność
11 czerwca 2013 r. – odstąpienie od realizacji umowy zawartej z firmą Tembud-Bis Szut s.j. z przyczyn leżących po stronie wykonawcy
11 czerwca – lipiec 2013 r.– sporządzenie inwentaryzacji robót, rozliczenie budowy oraz przygotowanie dokumentacji dla potrzeb nowego postepowania przetargowego
3 lipca 2013 r. – pozytywna weryfikacja wniosku III i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
15 lipca 2013 r. – złożenie IV wniosku o płatność
1 sierpnia 2013 r.– ogłoszenie przetargu na roboty budowlane
16 sierpnia 2013 r. – pozytywna weryfikacja wniosku IV i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
27 sierpnia 2013 r.– złożenie i otwarcie ofert na roboty budowlane
25 września 2013 r. – podpisanie umowy z nowym wykonawcą robót Przedsiębiorstwem Budowlanym „Calbud” Spółka z o.o. z siedzibą przy ul. Kapitańskiej 2, 71-602 Szczecin
30 września 2013 r.– przekazanie placu budowy
15 października 2013 r. – złożenie V wniosku o płatność
3 marca 2014 r. – pozytywna weryfikacja wniosku V i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
13 marca 2014 r. – złożenie VI wniosku o płatność
3 kwietnia 2014 r. – podpisanie aneksu nr 3 do umowy o dofinansowanie z Instytucją Zarządzającą RPO WZ
29 kwietnia 2014 r.– pozytywna weryfikacja wniosku V i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
12 maja 2014 r.– złożenie VII wniosku o płatność
2 czerwca 2014 r.– pozytywna weryfikacja wniosku VII i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
4 lipca 2014 r.– podpisanie aneksu nr 3 do umowy o dofinansowanie z Instytucją Zarządzającą RPO WZ
11 lipca 2014 r.– złożenie VIII wniosku o płatność
18 sierpnia 2014 r. – pozytywna weryfikacja wniosku VIII i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
13 października 2014 r.– złożenie IX wniosku o płatność
3 listopada 2014 r.– pozytywna weryfikacja wniosku IX i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
14 stycznia 2015 r.– złożenie X wniosku o płatność
3 lutego 2015 r.– pozytywna weryfikacja wniosku X i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
25 lutego 2015 r.– podpisanie aneksu nr 4 do umowy o dofinansowanie z Instytucją Zarządzającą RPO WZ
31 marca 2015 r.– zakończenie robót przez Wykonawcę
18 maja 2015 r. – zakończenie inwestycji – podpisanie protokołu odbioru
18 maja 2015 r. – termin rzeczowego zakończenia realizacji projektów
30 czerwca 2015 r. – termin finansowego zakończenia realizacji projektów
28 lipca 2015 r. – złożenie końcowego wniosku o płatność
7 października 2015 r. – pozytywna weryfikacja wniosku i zatwierdzenie wnioskowanej kwoty do wypłaty
10 listopada 2015 r. – podpisanie aneksu nr 5 do umowy o dofinansowanie z Instytucją Zarządzającą RPO WZ
15 grudnia 2015 r. – zakończenie kontroli przez Instytucję Zarządzającą RPO WZ (przyjęcie protokołu pokontrolnego bez uwag)prowadzonej w dniach od 28.10.2015 do 02.11.2015

stopka unijna

 

Rewitalizacja RAZEM – Królowej Jadwigi 46

Rewitalizacja RAZEM – Renowacja budynków mieszkalnych w kwartale nr 23 w Szczecinie: kamienica przy ul. Królowej Jadwigi 46. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007–2013.

 

INFORMACJE PODSTAWOWE  |  CELE PROJEKTU  |  OPIS PROJEKTU  |  FINANSOWANIE  |  KALENDARIUM

KJ46

Informacje podstawowe

Beneficjent: Wspólnota Mieszkaniowa przy ul. Królowej Jadwigi 46
Numer umowy: UDA-RPZP.06.06.01-32-011/11-00
Inwestor zastępczy: Szczecińśkie Towarzystwo Budownictwa Społecznego sp. z o.o.
Projektant: „NAWET Robert Paluch Usługi Projektowe” z siedzibą w Szczecinie przy ul. Poniatowskiego 36/4
Wykonawca: „WINESS S.C. Maria Schneider, Sławomir Schneider” z siedzibą w Szczecinie przy ul. Wiatracznej 17
Inspektor nadzoru: SOZAN zakład Ogólnobudowlany Projektowanie Kosztorysowanie Nadzór z siedzibą w Szczecinie przy ul. Rezedowej 17/7

przed

  • kj46-przed-1
  • kj46-przed-2
  • kj46-przed-3
  • kj46-przed-4
  • kj46-przed-5

po

  • kj46-po-1
  • kj46-po-2
  • kj46-po-3
  • kj46-po-4
  • kj46-po-5

Cele projektu

Projekt jest zgodny z celami zawartymi w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013. Głównym celem zawartym w dokumencie jest Rozwój województwa zmierzający do zwiększenia konkurencyjności gospodarki, spójności przestrzennej, społecznej oraz wzrostu poziomu życia mieszkańców, realizowany m. in. przez cel szczegółowy: poprawa atrakcyjności inwestycyjnej i spójności terytorialnej województwa.

Realizacja przedsięwzięcia jest zgodna z Osią Priorytetową 6 Rozwój funkcji metropolitarnych, którego celem jest budowanie potencjału rozwojowego Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Rewitalizacja terenów zdegradowanych, zwłaszcza „rewitalizacja terenów śródmiejskich sprzyjać będzie tworzeniu stref administracyjno biznesowych oraz gospodarczych.

Projekt jest jednym z elementów Programu Zintegrowanego, który polega na kompleksowej rewitalizacji Szczecina.
Realizacja niniejszego elementu Projektu Zintegrowanego ma na celu poprawę warunków życia mieszkańców oraz wzrost atrakcyjności inwestycyjnej.

Główny cel został osiągnięty poprzez realizację celów szczegółowych:
○ ożywienie gospodarczo-ekonomiczne
○ przeciwdziałanie marginalizacji i ograniczenie patologii społecznych
○ aktywizacja i integracja lokalnych społeczności
○ ochrona wartości historycznych i kulturowych miasta Szczecin
○ zwiększenie atrakcyjności turystycznej
○ poprawa bezpieczeństwa publicznego w obszarze
○ podniesienie estetyki i atrakcyjności gospodarczej ulicy Królowej Jadwigi
○ przywrócenie walorów historycznej zabudowy w centrum
○ poprawa stanu technicznego kamienicy przy ul. Królowej Jadwigi 46
○ poprawa jakości zamieszkania
○ pobudzenie aktywności mieszkańców i ich integracja w zakresie dbałości o budynek

 

Opis projektu

W Lokalnym Programie Rewitalizacji miasta Szczecin jako jeden z elementów Programu Zintegrowanego wskazano projekt pt: „Rewitalizacja RAZEM – Renowacja budynków mieszkalnych w kwartale nr 23: kamienica przy ul. Królowej Jadwigi 46”

W ramach przedsięwzięcia zaplanowano i wykonano remont elewacji frontowej oraz ocieplenie ściany zewnętrznej tylnej i bocznej kamienicy przy ul. Królowej Jadwigi 46 wraz z pracami towarzyszącymi. Renowacja obiektu została przeprowadzona poprzez skucie istniejącego tynku, konserwacje oraz naprawę elementów elewacji oraz tynków, wymianę elementów blacharskich, izolację pionową i poziomą ścian przyziemia, wymianę okien piwnicznych oraz bramy wjazdowej, rozbiórkę drewnianej obudowy w poziomie przyziemia. Prace przewidziano na wszystkich ścianach obiektu.

Ponadto zaplanowano ocieplenie ściany tylnej i bocznej metodą lekko-mokrą z użyciem styropianu. Dodatkowo w ramach prac przeprowadzono: obudowę zewnętrznych kominów, wymianę rynien i rur spustowych oraz obróbek blacharskich, stolarkę okienna i drzwiowa, a także umieszczenie oświetlenia zewnętrznego.

Realizacja przedsięwzięcia przyczyniła się do przywrócenia historycznej wartości kamienicy.

Produktem realizacji przedsięwzięcia jest renowacja jednego wielorodzinnego budynku mieszkalnego, dzięki czemu poprawie uległ stan techniczny obiektu:
○ wykluczono czynniki powodujące degradację elementów budynku, głównie wilgoci i jej następstw - izolacje ścian piwnic, renowacja systemu orynnowania
○ wykluczono czynniki techniczno-konstrukcyjne zagrażające użytkowaniu obiektu,
○ zastosowano materiały i technologie renowacyjne jak dla obiektów historycznych, takie jak tynki renowacyjne stosowane na zasolone podłoża, tynki renowacyjne do spajania elewacji, itp.
○ przywrócono historyczny charakter elewacji poprzez stosowanie odpowiednich wypraw sztukatorskich, szpachlowych i malarskich oraz renowacji elementów okratowania.

Wdrożenie projektu przyczyniło się do osiągnięcia następujących wskaźników produktu:

  1. Powierzchnia części wspólnych budynków mieszkalnych wielorodzinnych poddanych renowacji – 929,61 m2.
  2. Liczba budynków mieszkalnych wielorodzinnych poddanych renowacji: 1 szt.

Harmonogram prac:

  • Podpisanie umowy z wykonawcą – IV kwartał 2012 r.
  • Przekazanie placu budowy – I kwartał 2013 r.
  • Zakończenie rzeczowe projektu – 30 września 2013 r.

 

Finansowanie

Umowa o dofinansowanie Projektu „Rewitalizacja RAZEM-Renowacja budynków mieszkalnych w Kwartale nr 23 w Szczecinie: kamienica przy ul. Królowej Jadwigi 46” nr UDA-RPZP.06.06.01-32-011/11-00 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007–2013 Oś Priorytetowa 6 „Rozwój funkcji metropolitalnych” Działanie 6.6 „Rewitalizacja na obszarze metropolitalnym” Poddziałanie 6.6.1 „Rewitalizacja obszarów zdegradowanych na obszarze metropolitalnym” z dnia 11 czerwca 2012 roku.

Całkowity koszt projektu: 499 756,11 zł
Koszty kwalifikowane projektu: 404 754,05 zł
Kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 202 377,02 zł
Udział własny wspólnoty: 297 379,09 zł

Po zrealizowaniu projektu koszty rzeczywiste wynoszą:
Całkowity koszt projektu: 435 719 zł
Koszty kwalifikowane projektu: 353 530 zł
Kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 176 765 zł
Udział własny wspólnoty: 258 954 zł

Kalendarium wydarzeń związanych z realizacją projektu

29 sierpnia 2011 r. – złożenie wniosku o dofinasnowanie
21 lutego 2012 r. – przyznanie dofinansowania
11 czerwca 2012 r. – podpisanie umowy o dofinansowanie z Instytucją Zarządzającą RPO WZ
3 grudnia 2012 r.– podpisanie umowy z inwestorem zastępczym – Szczecińskim TBS sp. z o.o.
5 grudnia 2012 r.– ogłoszenie przetargu na roboty budowlane
14 stycznia 2013 r.– złożenie I wniosku o płatność – sprawozdanie
31 stycznia 2013 r. – podpisanie umowy z wykonawcą robót
11 lutego 2013 r. – podpisanie umowy z inspektorem nadzoru
11 lutego 2013 r. – pozytywna ocena I wniosku o płatność
12 lutego 2013 r. – przekazanie placu budowy
21 lutego 2013 r. – złożenie II wniosku o płatność – zaliczka
18 marca 2013 r. – pozytywna ocena II wniosku o płatność
10 maja 2013 r.– złożenie III wniosku o płatność – refundacja
25 czerwca 2013 r.– złożenie IV wniosku o płatność – rozliczenie zaliczki, refundacja, zaliczka
1 sierpnia 2013 r.– pozytywna ocena IV wniosku o płatność
9 sierpnia 2013 r.– zakończenie robót przez wykonawcę
30 sierpnia 2013 r.– podpisanie protokołu końcowego odbioru robót
25 września 2013 r.– zakończenie rzeczowe realizacji
30 września 2013 r.– zakończenie finansowe realizacji
15 października 2013 r.– złożenie V wniosku o płatność końcową
18 lutego 2014 r. – pozytywna ocena V wniosku o płatność
31 marca – 1 kwietnia 2014 r. kontrola po zakończeniu realizacji projektu
30 kwietnia 2014 r.– otrzymanie protokołu pokontrolnego
30 kwietnia 2014 r.– zatwierdzenie protokołu pokontrolnego
10 czerwca 2014 r.– rozliczenie projektu – wypłata ostatniej transzy dotacji przez Urząd Marszałkowski

stopka unijna

Rewitalizacja RAZEM – Królowej Jadwigi 44

Rewitalizacja RAZEM – Renowacja budynków mieszkalnych w kwartale nr 23 w Szczecinie: kamienica przy ul. Królowej Jadwigi 44. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007–2013.

INFORMACJE PODSTAWOWE  |  CELE PROJEKTU  |  OPIS PROJEKTU  |  FINANSOWANIE  |  KALENDARIUM

KJ44

Informacje podstawowe

Beneficjent: Wspólnota Mieszkaniowa przy ul. Królowej Jadwigi 44
Numer umowy: UDA-RPZP.06.06.01-32-010/11-00
Inwestor zastępczy: Szczecińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego sp. z o.o.
Projektant: „Pracownia Projektowa M&K Maria Wrońska” z siedzibą w Dobrej przy ul. Granicznej 37D
Wykonawca: PPHU FEST Robert Szmigiel z siedzibą w Szczecinie przy ul. Białostockiej 1/1
Inspektor nadzoru: SOZAN zakład Ogólnobudowlany Projektowanie Kosztorysowanie Nadzór z siedzibą w Szczecinie przy ul. Rezedowej 17/7

przed

  • kj44-przed-1
  • kj44-przed-2
  • kj44-przed-3
  • kj44-przed-4

po

  • kj-44-po-2
  • kj44-po-1
  • kj44-po-3
  • kj44-po-4

 

 


Cele projektu

Projekt zgodny z celami zawartymi w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013. Głównym celem zawartym w dokumencie jest Rozwój województwa zmierzający do zwiększenia konkurencyjności gospodarki, spójności przestrzennej, społecznej oraz wzrostu poziomu życia mieszkańców, realizowany m. in. przez cel szczegółowy: poprawa atrakcyjności inwestycyjnej i spójności terytorialnej województwa.

Realizacja przedsięwzięcia zgodna z Osią Priorytetową 6 Rozwój funkcji metropolitarnych, którego celem jest budowanie potencjału rozwojowego Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Rewitalizacja terenów zdegradowanych, zwłaszcza „rewitalizacja terenów śródmiejskich sprzyjać będzie tworzeniu stref administracyjno biznesowych oraz gospodarczych.

Projekt jest jednym z elementów Programu Zintegrowanego, który polega na kompleksowej rewitalizacji Szczecina.
Realizacja niniejszego elementu Projektu Zintegrowanego ma na celu poprawę warunków życia mieszkańców oraz wzrost atrakcyjności inwestycyjnej.

Główny cel został osiągnięty poprzez realizację celów szczegółowych:
○ ożywienie gospodarczo-ekonomiczne
○ przeciwdziałanie marginalizacji i ograniczenie patologii społecznych
○ aktywizacja i integracja lokalnych społeczności
○ ochrona wartości historycznych i kulturowych miasta Szczecin
○ zwiększenie atrakcyjności turystycznej
○ poprawa bezpieczeństwa publicznego w obszarze
○ podniesienie estetyki i atrakcyjności gospodarczej ulicy Królowej Jadwigi
○ przywrócenie walorów historycznej zabudowy w centrum
○ poprawa stanu technicznego kamienicy przy ul. Królowej Jadwigi 44
○ poprawa jakości zamieszkania
○ pobudzenie aktywności mieszkańców i ich integracja w zakresie dbałości o budynek

 

Opis projektu

W Lokalnym Programie Rewitalizacji miasta Szczecin jako jeden z elementów Programu Zintegrowanego wskazano projekt pn: „Rewitalizacja RAZEM – Renowacja budynków mieszkalnych w kwartale nr 23: kamienica przy ul. Królowej Jadwigi 44” (str. 49, 57).

W ramach przedsięwzięcia zaplanowano i wykonano remont elewacji frontowej i ocieplenie ściany zewnętrznej tylnej i bocznej, remont prześwitu bramowego, remont klatki schodowej oraz remont dachu (wymianę pokrycia dachowego kamienicy) przy ul. Królowej Jadwigi 44.

W ramach przedsięwzięcia wykonano następujące prace przy elewacjach: przygotowanie podłoża, prace blacharskie, prace izolacyjne, prace malarskie, naprawa gzymsu wieńczącego, prace w obrębie cokołu oraz elementy wykończenia, ocieplenie ściany tylnej i bocznej metodą lekko mokrą z użyciem styropianu.

Prace związane z wymianą pokrycia dachowego: rozbiórka, naprawa gzymsu, przemurowanie kominów, deskowanie, pokrycie dachu papa montaż nowych okien i obróbek blacharskich,

Prace związane z prześwitem bramowym: prace przygotowawcze, wykonanie nowych warstw posadzki, ocieplenie ścian i sufitów, obudowa istniejących pionów, prace przy okładzinach ściennych i sufitowych, remont sztukaterii, prace wykończeniowe,

Prace związane z remontem klatki schodowej: remont i czyszczenie biegów schodowych i spoczników, remont ścian i sufitów, wymiana stolarki okiennej w częściach wspólnych, wymiana balustrad i pochwytów, montaż nowego oświetlenia.

Realizacja przedsięwzięcia przyczyniła się do przywrócenia historycznej wartości kamienicy.

 

Produktem realizacji przedsięwzięcia jest renowacja jednego wielorodzinnego budynku mieszkalnego, dzięki czemu poprawie uległ stan techniczny obiektu:
○ wykluczono czynniki powodujące degradację elementów budynku, głównie wilgoci i jej następstw – izolacje ścian piwnic, renowacja systemu orynnowania
○ wykluczono czynniki techniczno-konstrukcyjne zagrażające użytkowaniu obiektu,
○ zastosowano materiały i technologie renowacyjne odpowiednie dla obiektów historycznych, takie jak tynki renowacyjne stosowane na zasolone podłoża, tynki renowacyjne do spajania elewacji, itp.
○ przywrócono historyczny charakter elewacji poprzez stosowanie odpowiednich wypraw sztukatorskich, szpachlowych i malarskich oraz renowacji elementów okratowania.

Wdrożenie projektu przyczyniło się do osiągnięcia następujących wskaźników produktu:

  1. Powierzchnia części wspólnych budynków mieszkalnych wielorodzinnych poddanych renowacji – 1802,84 m2.
  2. Liczba budynków mieszkalnych poddanych renowacji: 1 szt.

Harmonogram prac:

  • Podpisanie umowy z wykonawcą robót – IV kwartał 2012 r.
  • Przekazanie placu budowy – I kwartał 2013 r.
  • Zakończenie rzeczowe projektu – 30 listopada 2013 r.

 

Finansowanie

Umowa o dofinansowanie Projektu „Rewitalizacja RAZEM-Renowacja budynków mieszkalnych w Kwartale nr 23 w Szczecinie: kamienica przy ul. Królowej Jadwigi 44” nr UDA-RPZP.06.06.01-32-010/11-00 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007–2013 Oś Priorytetowa 6 „Rozwój funkcji metropolitalnych” Działanie 6.6 „Rewitalizacja na obszarze metropolitalnym” Poddziałanie 6.6.1 „Rewitalizacja obszarów zdegradowanych na obszarze metropolitalnym” z dnia 4 czerwca 2012 roku.

Całkowity koszt projektu: 706 345,93 zł
Koszty kwalifikowane projektu: 578 178,29 zł
Kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 289 089,14 zł
Udział własny wspólnoty: 417 256,79 zł

Po zrealizowaniu projektu rzeczywiste koszty wynoszą:
Całkowity koszt projektu: 518 200 zł
Koszty kwalifikowane projektu: 423 455 zł
Kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 211 727 zł
Udział własny wspólnoty: 306 473 zł

 

Kalendarium wydarzeń związanych z realizacją projektu

29 sierpnia 2011 r. – złożenie wniosku o dofinasnowanie
21 lutego 2012 r.– przyznanie dofinansowania
4 czerwca 2012 r. – podpisanie umowy o dofinansowanie z Instytucją Zarządzającą RPO WZ
3 grudnia 2012 r.– podpisanie umowy z inwestorem zastępczym – Szczecińskim TBS sp. z o.o.
14 stycznia 2013 r.– złożenie I wniosku o płatność – sprawozdanie
18 stycznia 2013 r.– ogłoszenie przetargu na roboty budowlane
14 lutego 2013 r. – pozytywna ocena I wniosku o płatność
26 marca 2013 r.– podpisanie umowy z inspektorem nadzoru
27 marca 2013 r.– podpisanie umowy z wykonawcą robót
3 kwietnia 2013 r. – przekazanie placu budowy
4 kwietnia 2013 r.– złożenie II wniosku o płatność – zaliczka + refundacja
10 kwietnia 2013 r.– podpisanie umowy na nadzór autorski
8 lipca 2013 r.– pozytywna ocena II wniosku o płatność
10 lipca 2013 r. – złożenie III wniosku o płatność – refundacja
8 październik 2013 r. –zakończenie robót przez wykonawcę
15 października 2013 r.– złożenie IV wniosku o płatność – refundacja, rozliczenie zaliczki
16 października 2013 r.– pozytywna ocena III wniosku o płatność
6 listopad 2013 r.– podpisanie protokołu końcowego odbioru robót
25 listopada 2013 r. – zakończenie rzeczowe realizacji
5 grudnia 2013 r. – zakończenie finansowe realizacji
18 grudnia 2013 r. – pozytywna ocena IV wniosku o płatność
30 grudnia 2013 r. – złożenie V wniosku o płatność końcową
14 marca 2014 r. – pozytywna ocena V wniosku o płatność
1 kwietnia 2014 r.– podpisanie aneksu terminowego nr 1 do umowy o dofinansowanie z Instytucją Zarządzającą
21–22 maja 2014 r.– kontrola po zakończeniu realizacji projektu
3 lipca 2014 r.– otrzymanie protokołu pokontrolnego
4 lipca 2014 r.– zatwierdzenie protokołu pokontrolnego
11 sierpnia 2014 r.– rozliczenie projektu – wypłata ostatniej transzy dotacji przez Urząd Marszałkowski

stopka unijna

 

kontakt TBS SZYBKI KONTAKT

 

Rejon Lewobrzeże
tel. 91 430 91 00
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Rejon Prawobrzeże
tel. 91 461 36 92
e-mail: 
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Oferta mieszkaniowa
91 430 91 34, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
91 430 91 83, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Awarie i usterki
Rejon Lewobrzeże
  91 430 91 15 od 8 do 15.30
Rejon Prawobrzeże
  91 461 36 92 wew.160 od 8 do 15.30
Pogotowie Lokatorskie
  91 488 09 86 po 15 i w dni wolne

 

Cookies

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.