Jak załatwić sprawę?
Aby uprościć formalności i zaoszczędzić Państwa czas podczas wizyty w Szczecińskim TBS prezentujemy sposób postępowania przy załatwianiu typowych spraw. Mamy nadzieję, że podane informacje będą Państwu pomocne.
Ułatwienia dostępu
Aby uprościć formalności i zaoszczędzić Państwa czas podczas wizyty w Szczecińskim TBS prezentujemy sposób postępowania przy załatwianiu typowych spraw. Mamy nadzieję, że podane informacje będą Państwu pomocne.
I. Zamiana lokalu mieszkalnego z urzędu
W ramach polityki mieszkaniowej Szczecińskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego regulowanej wewnętrznymi przepisami spółki istnieje możliwość przeprowadzenia na wniosek najemcy zamiany lokalu mieszkalnego. Szczecińskie TBS może dokonać zamiany z urzędu lokalu na inny lokal w zasobie Szczecińskiego TBS m.in. w przypadkach, gdy najemca wystąpił z wnioskiem o:
Ponadto Szczecińskie TBS może dokonać zamiany z urzędu lokalu na inny lokal z zasobów Szczecińskiego TBS wybudowanych lub zmodernizowanych przy udziale preferencyjnych środków kredytowych pochodzących z Banku Gospodarstwa Krajowego lub innych środków kredytowych na wniosek złożony przez najemcę lokalu w przypadkach, gdy najemca wystąpił z wnioskiem o:
Warunkiem zamiany z urzędu jest:
Do wniosku należy załączyć:
II. Zamiana międzylokatorska
Szczecińskie TBS może wyrazić zgodę na zamianę lokali, będących przedmiotem najmu stanowiących zasób mieszkaniowy Szczecińskiego TBS, po uzyskaniu pozytywnej opinii dysponenta lokalu na lokale mieszkalne przeznaczone na stały pobyt ludzi, do których przysługują następujące tytuły prawne:
Warunkiem dokonania zamiany międzylokatorskiej jest:
Do obu wniosków należy załączyć niżej wymienione dokumenty:
Do pobrania:
Wszelkie dodatkowe informacje uzyskają Państwo w biurze spółki przy ul. Bł. Królowej Jadwigi 45 lub pod numerami telefonu 91 430 91 82, 91 430 91 09 od poniedziałku do piątku w godzinach 10–16.
Procedury dotyczące ewidencji ludności (zameldowanie i wymeldowanie) prowadzone są przez Biuro Obsługi Interesantów Urzędu Miasta Szczecin, które mieści się przy pl. Armii Krajowej 1 (prawe skrzydło).
Dodatkowe informacje znajdują się na stronie internetowej Urzędu Miasta Szczecin http://eurzad.szczecin.pl/chapter_51068.asp
Po dokonaniu w Urzędzie Miasta formalności związanych z meldunkiem, należy przedłożyć w Kancelarii Szczecińskiego TBS dokument potwierdzający wykonanie tej czynności.
Jednocześnie przypominamy, że zameldowanie w lokalu jest tylko rejestracją pobytu w lokalu, bez wskazania oraz nabycia uprawnień do danego lokalu.
W ramach działalności Szczecińskiego TBS istnieje Komórka windykacji, która zajmuje się windykowaniem należności z tytułu najmu lub użytkowania lokali. Postępowanie windykacyjne podzielone jest na etapy:
1. wezwanie do zapłaty – zawiera również propozycję zawarcia ugody w sprawie sposobu spłaty zaległości;
2. wypowiedzenie umowy najmu – w przypadku braku jakiejkolwiek reakcji na wezwania do zapłaty;
3. wezwanie do opróżnienia lokalu i zapłaty zaległości (tzw. wezwanie przedsądowe);
4. skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego – w przypadku gdy użytkownik nie ureguluje zaległości lub nie wyda zajmowanego lokalu;
5. postępowanie egzekucyjne (komornicze) – prowadzone w oparciu o uzyskany w sądzie tytuł wykonawczy.
Sytuacja lokatora zalegającego z opłatami rozpatrywana jest indywidualnie i przed podjęciem każdej decyzji wnikliwie analizujemy jego możliwości finansowe, proponując dostępne formy pomocy. Osoby zalegające z opłatami mogą liczyć na kilka form pomocy opisanych poniżej.
Rozłożenie zaległości na raty.
Każdy lokator zalegający z opłatami niezależnie od stopnia prowadzonej w stosunku do niego windykacji może zwrócić się do Szczecińskiego TBS z prośbą o rozłożenie na miesięczne raty ciążących na nim zaległości w opłatach z tytułu najmu lokalu. Wysokość oraz ilość rat wnioskodawca proponuje we wniosku, jaki składa w kancelarii Towarzystwa. W uzasadnionych przypadkach na wniosek dłużnika zaległości z tytułu opłat za lokal mieszkalny można rozłożyć maksymalnie do 24 miesięcznych rat. Do wniosku należy dołączyć wypełnioną deklarację dochodową ze stosownymi zaświadczeniami.
Prolongata spłaty zaległości.
Lokator zalegający z opłatami może w uzasadnionych przypadkach zwrócić się do Towarzystwa o odroczenie terminu spłaty zaległości maksymalnie o 6 miesięcy. W tym czasie dłużnik jest zobowiązany do regulowania bieżących opłat związanych z lokalem mieszkalnym.
Umorzenie zaległości.
Jest to wyjątkowa forma pomocy, o jaką mogą zwrócić się dłużnicy znajdujący się w szczególnie trudnej sytuacji materialnej. We wniosku o umorzenie osoba zalegająca powinna wykazać swoją szczególnie trudną sytuację materialną dołączając stosowne dokumenty. Ponadto obowiązkowo należy dołączyć:
1. wypełnioną deklarację dochodową wraz ze stosownymi zaświadczeniami
2. decyzję Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, w której to MOPR wypowie się w sprawie możliwości udzielenia pomocy w spłacie zaległości z tytułu najmu obciążających wnioskodawcę.
Wniosek o umorzenie wraz z załącznikami należy złożyć w kancelarii Szczecińskiego TBS. Ze względu na wyjątkowość tej formy pomocy umorzenie może być dokonane tylko jeden raz w odniesieniu do danego dłużnika. Dlatego też osoby, którym kiedykolwiek umorzono zaległości czynszowe nie mogą ponownie ubiegać się o pomoc w tej formie.
SZYBKI KONTAKT
Rejon Lewobrzeże
tel. 91 430 91 00
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rejon Prawobrzeże
tel. 91 461 36 92
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Oferta mieszkaniowa
91 430 91 34, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
91 430 91 83, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Awarie i usterki
• Rejon Lewobrzeże
91 430 91 15 od 8 do 15.30
• Rejon Prawobrzeże
91 461 36 92 wew.160 od 8 do 15.30
• Pogotowie Lokatorskie
91 488 09 86 po 15 i w dni wolne